Τρίτη, 31 Μαρτίου 2009

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ …

Γιά να διαπιστώσουμε το ποιος θα ωφεληθεί τελικά από την ελάττωση του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων, θα πρέπει να δούμε και να αξιολογήσουμε όλες τις παραμέτρους…
Ας δούμε σήμερα ποιος έχει την δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο... αυτός που δεν έχει μία, αυτός που είναι άνεργος, αυτός του οποίου πάγωσαν ή μειώθηκαν οι αποδοχές , αυτός που δεν ξέρει αν αύριο θα εργάζεται, αυτός που δεν εμπιστεύονται και δεν του δανείζουν πλέον οι τράπεζες … αυτοί θα αγοράσουν αυτοκίνητο ; μάλλον όχι, και όλοι αυτοί όχι μόνο δεν θα αγοράσουν αλλά θα πληρώσουν και την απαλλαγή (στην ουσία θα πριμοδοτήσουν… ) του αυτοκινήτου που θα πάρει αυτός που έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ένα πολύ ακριβό με αντίστοιχη μεγάλη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αυτοκίνητο …, ο έχων το ρευστό χρήμα ( cash ) σε τέτοιες εποχές είναι ο μόνος που βγαίνει κερδισμένος από τις ευκαιρίες που εμφανίζονται σε οικονομικές κρίσεις, οι άλλοι απλά χάνουν…

Και επειδή τα παραδείγματα πάντα βοηθάνε, ας υποθέσουμε ότι κάποιος αδύναμος οικονομικά θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο αξίας 15.000 ευρώ και ένας ισχυρός οικονομικά ένα αυτοκίνητο αξίας 80.000-120.000 ευρώ , ο πρώτος θα επωφεληθεί για ένα ποσό περίπου 240-1.200 ευρώ ενώ ο δεύτερος περί τα 5.000 - 15.000 ευρώ .
Δηλαδή ο έχων θα ενισχυθεί περίπου 10 φορές σε σχέση με αυτόν που δεν έχει … το κράτος όμως επειδή δεν θα τα χαρίσει αλλά θα πρέπει αμέσως να τα πάρει με διάφορους τρόπους και μάλιστα ως συνήθως από όλους τους φορολογούμενους (με άμεσους φόρους που τους πληρώνουν συνήθως οι μισθωτοί και οι έμμεσοι που τους πληρώνουν όλοι μεν αλλά άδικα οι αδύναμοι οικονομικά…) ακόμη και από αυτούς που δεν είχαν τη δυνατότητα και επομένως δεν αγόρασαν αυτοκίνητο θα τα πάρει …, αφού θα κληθούν να πριμοδοτήσουν ( αφού θα φορολογηθούν… ) τον έχοντα και κατέχοντα να αγοράσει ή να ανανεώσει το πολυτελές αυτοκίνητό του… και δεν είναι μόνο αυτό, αφού είναι γνωστό ότι δεν παράγουμε ούτε βίδα από αυτοκίνητο, θα αυξήσουμε κι άλλο τις εισαγωγές και το εξωτερικό χρέος ( οπότε να και ο κεφαλικός φόρος… ) η μόνη που θα βγει κερδισμένη κατ αναλογία θα είναι η χώρα που παράγει και εξάγει αυτοκίνητα π.χ. η Γερμανία , η Γαλλία, η Ιαπωνία κλπ , οι έμποροι και λιγότερο οι εργαζόμενοι , από τους οποίους οι περισσότεροι ήδη ή έχουν χάσει τη δουλειά τους ή παραμένουν με μισθούς πείνας και ανασφάλιστοι …
Οι έμποροι δείχνουν τη συμπόνια τους προς τους υπαλλήλους τους τονίζοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι ανησυχούν πολύ για το ότι θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας… για τη πάρτη τους νοιάζονται και για τίποτε άλλο… αν ζητήσετε θεωρητικά ή έστω και για πλάκα να αγοράσετε όλα τα ανταλλακτικά για να συναρμολογήσετε ένα αυτοκίνητο θα σας κόστιζαν δέκα φορές την αξία του αυτοκινήτου… εξ άλλου τα δωρεάν σέρβις μόνο δωρεάν δεν είναι ας είναι καλά τα ανταλλακτικά…
Δηλαδή ο μόνος που θα ωφεληθεί πραγματικά θα είναι αυτός που παράγει π.χ. η κυρία Μέρκελ, η οποία βέβαια δεν θα πριμοδοτήσει τους Γερμανούς τουρίστες να επισκεφθούν την Ελλάδα για διακοπές…
Με τέτοια μέτρα τα μεγάλα κεφάλια προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα, δεν κατάλαβαν το αυτονόητο ( ή μάλλον κάνουν πως δεν κατάλαβαν ) το ότι για να κινηθεί η αγορά θα πρέπει το χρήμα να πάει κατευθείαν στον εργαζόμενο, στον μισθωτό, στον εργάτη, στον συνταξιούχο μόνο τότε θα κινηθούν τα γρανάζια και το ρολόι της οικονομίας θα αρχίσει να δουλεύει, αφού μόνο τότε ο εργαζόμενος θα μπορεί να αγοράσει τα απαραίτητα και από αυτά που θα του μένουν κάποια στιγμή θα αγοράσει την ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται, θα μπορεί να πληρώσει το δάνειο για το αυτοκίνητο , το στεγαστικό δάνειο , ακόμη… μπορεί και να του μείνουν μερικά που θα τα καταθέσει για μια ώρα ανάγκης … το χρήμα ξαναγυρίζει στο σπίτι του στη τράπεζα…
Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να εξασφαλίζονται και νέες αγορές κυρίως σε χώρες που δεν είναι αναπτυγμένες και επομένως έχουν προοπτική για ανάπτυξη … αυτές οι χώρες θα πρέπει να βοηθηθούν να αρχίσουν να αναπτύσσονται… η μαύρη Ήπειρος και οι ανά τον κόσμο υποανάπτυκτοι και φτωχοί … ναι μην γελάτε η Αφρική, η Ινδία, Πακιστάν κλπ θα μας σώσουν από την οικονομική κατηφόρα και ακόμη δεν το έχουμε καταλάβει … ίσως ακούγεται τρελό αλλά το σκεπτικό πάνω στο οποίο βασίζω τη θεωρία αυτή θα το αναπτύξω στην επόμενη ανάρτηση …
Τα 28 δις θα μπορούσαν να δοθούν άτοκα για δύο χρόνια σε κάθε είδους και μεγέθους επιχείρηση όμως με άμεση σύνδεση με τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων θέσεων (πχ . για κάθε θέση που θα διατηρηθεί 30.000 ευρώ και για κάθε νέα πρόσληψη 40.000 ευρώ με υποχρέωση να τις διατηρήσει 2 χρόνια ) και βέβαια με διετή περίοδο χάριτος αποπληρωμής …
Σήμερα ποιος μικρομεσαίος θα πάρει επιδοτούμενο δάνειο και θα κρατήσει τους εργαζόμενους να τους απασχολεί για να του παράγουν προϊόντα που δεν θα πωλούνται αφού η αγορά πεθαίνει μέρα με τη μέρα, γνωρίζοντας μάλιστα ότι σε λίγους μήνες θα πρέπει να αρχίσει την αποπληρωμή , λίγα τα κορόιδα που θα βάλλουν μόνοι τους την ταφόπλακα…
Θα τα πάρει μόνο εκείνος που δεν έχει ανάγκη και θα τα καταθέσει αν όχι όλα τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος στη τράπεζα με καλό επιτόκιο… εκείνος που έχει ανάγκη δεν θα πάρει και αν τύχει να ζητήσει οι τράπεζες δεν θα του δώσουν, αφού δεν έχει εγγυήσεις... ( αυτό να μου το θυμηθείτε ίσως να τους προφυλάξει και να τους σώσει απο πλειστηριασμούς και καταστροφή ... εδώ είμαστε ...)
Έτσι που πάνε τα πράγματα και οι τράπεζες δεν θα ανησυχούν μήπως τα χάσουν αφού τους τα κλείνουν κατευθείαν ( κατάθεση κλειστή ) και στη συνέχεια με τη σειρά τους αγοράζουν ομόλογα του ελληνικού κράτους... το χρήμα τελικά γυρίζει στο νοικοκύρη του !

Το παραμύθι με την άμεση χρηματοδότηση της μαύρης τρύπας των αυτοκινητοβιομηχανιών θα πρέπει να τελειώνει … βρείτε τρόπο να μπορεί να αγοράζει ο κόσμος αυτοκίνητο αλλιώς ας συνεχίσουν με τη χρηματοδότηση να τα κατασκευάζουν και να τα απλώνουν στον ήλιο…και να μου το θυμηθείτε, θα καταλήξουν να ανακυκλώνουν σε λίγο και τα εντελώς καινούργια αυτοκίνητα, έτσι για να έχουν κάτι να κάνουν ή κοινώς να βρίσκονται σε δουλειά όπως λέει κι ο λαός, γιατί αλλιώς τη πληρώνουν τα παιδιά τους...
Να που μας βγαίνει μιά φορά σε καλό που δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανίες ή που φροντήσαμε να μην έχουμε ... , σκεφτείτε να είχαμε και να έκλειναν τώρα με χιλιάδες μαζικές απολύσεις .... ευτυχώς που δεν παράγουμε τίποτε εκτός από ζαρζαβατικά ...
και ευτυχώς που ο καλός θεός πάντα βοηθάει την Ελλαδίτσα μας ... γιαυτό και μας έκανε εμπόρους, όπου τα λεφτά είναι σίγουρα αν είσαι μάλιστα και αποκλειστικός αντιπρόσωπος ακόμη καλύτερα ... τα γνήσια ανταλλακτικά κοστίζουν... ακριβά!
Πάντως τα τελευταία νέα λένε οτι η Ε.Ε. ενέκρινε όμόφωνα τη μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50 % , σιγά να μην έλεγε όχι ... εξάλλου η Ε.Ε. έχει πειστεί οτι θα το υλοποιήσουμε ...

Η έκφραση «για αμερικανάκια μας περάσατε…» από πού και πως βγήκε όποιος το ξέρει ας μου το στείλει με μήνυμα και θα ανταμειφτεί… χρειάζεται να το μάθω για το επόμενο σχόλιο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: