Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΛΑΘΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ...

ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΑΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΤΣΑ...

ΟΤΑΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ...
Πολλές φορές είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη από τους πολιτικούς και κυρίως αν αντιλαμβάνονται ποια είναι τα συμφέροντα της χώρας μας ιδίως σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία .
Σε προηγούμενη ανάρτηση έγραφα… προσέξτε την ημερομηνία ήταν 1 Μαρτίου του 2009, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση μας διαβεβαίωνε ότι η οικονομία ήταν θωρακισμένη και… θέλοντας να ενισχύσει την αγορά του αυτοκινήτου εφάρμοσε το μέτρο της απόσυρσης…

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ …
Για να διαπιστώσουμε το ποιος θα ωφεληθεί τελικά από την ελάττωση του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων, θα πρέπει να δούμε και να αξιολογήσουμε όλες τις παραμέτρους…
Ας δούμε σήμερα ποιος έχει την δυνατότητα να αγοράσει αυτοκίνητο... αυτός που δεν έχει μία, αυτός που είναι άνεργος, αυτός του οποίου πάγωσαν ή μειώθηκαν οι αποδοχές , αυτός που δεν ξέρει αν αύριο θα εργάζεται, αυτός που δεν εμπιστεύονται και δεν του δανείζουν πλέον οι τράπεζες … αυτοί θα αγοράσουν αυτοκίνητο ; μάλλον όχι, και όλοι αυτοί όχι μόνο δεν θα αγοράσουν αλλά θα πληρώσουν και την απαλλαγή (στην ουσία θα πριμοδοτήσουν… ) του αυτοκινήτου που θα πάρει αυτός που έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ένα ακριβό με αντίστοιχη μεγάλη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αυτοκίνητο …, ο έχων το ρευστό χρήμα σε τέτοιες εποχές είναι ο μόνος που βγαίνει κερδισμένος από τις ευκαιρίες που εμφανίζονται σε οικονομικές κρίσεις, οι άλλοι απλά χάνουν…
Και δεν είναι μόνο αυτό, αφού είναι γνωστό ότι δεν παράγουμε ούτε βίδα από αυτοκίνητο, θα αυξήσουμε κι άλλο τις εισαγωγές και το εξωτερικό χρέος ( οπότε να και ο κεφαλικός φόρος… ) η μόνη που θα βγει κερδισμένη κατ αναλογία θα είναι η χώρα που παράγει και εξάγει αυτοκίνητα π.χ. η Γερμανία , η Γαλλία, η Ιαπωνία κλπ , οι έμποροι και λιγότερο οι εργαζόμενοι , από τους οποίους οι περισσότεροι ήδη ή έχουν χάσει τη δουλειά τους ή παραμένουν με μισθούς πείνας και ανασφάλιστοι …
Οι έμποροι δείχνουν τη συμπόνια τους προς τους υπαλλήλους τους τονίζοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι ανησυχούν πολύ για το ότι θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας… για τη πάρτη τους νοιάζονται και για τίποτε άλλο… αν ζητήσετε θεωρητικά ή έστω και για πλάκα να αγοράσετε όλα τα ανταλλακτικά για να συναρμολογήσετε ένα αυτοκίνητο θα σας κόστιζαν δέκα φορές την αξία του αυτοκινήτου… εξ άλλου τα δωρεάν σέρβις μόνο δωρεάν δεν είναι ας είναι καλά τα ανταλλακτικά…

Δηλαδή ο μόνος που θα ωφεληθεί πραγματικά θα είναι αυτός που παράγει π.χ. η κυρία Μέρκελ, η οποία βέβαια δεν θα πριμοδοτήσει τους Γερμανούς τουρίστες να επισκεφθούν την Ελλάδα για διακοπές…
Με τέτοια μέτρα τα μεγάλα κεφάλια προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα, δεν κατάλαβαν το αυτονόητο ( ή μάλλον κάνουν πως δεν κατάλαβαν ) το ότι για να κινηθεί η αγορά θα πρέπει το χρήμα να πάει κατευθείαν στον εργαζόμενο, στον μισθωτό, στον εργάτη, στον συνταξιούχο μόνο τότε θα κινηθούν τα γρανάζια και το ρολόι της οικονομίας θα αρχίσει να δουλεύει, αφού μόνο τότε ο εργαζόμενος θα μπορεί να αγοράσει τα απαραίτητα και από αυτά που θα του μένουν κάποια στιγμή… θα αγοράσει την ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται, θα μπορεί να πληρώσει το στεγαστικό δάνειο , ακόμη να ανανεώσει και το παλιό του αυτοκίνητο…
Τώρα πώς να επωφεληθεί κάποιος από το μέτρο της απόσυρσης αφού δεν υπάρχουν χρήματα και κάποιοι που έχουν δεν το κάνουν αφού δεν ξέρουν τι μπορεί να τους ξημερώσει… ακόμη κι αυτοί που έχουν τα πολλά δεν θα αγοράσουν αφού τα έστειλαν έξω μέσω των αδελφών Κυπριακών εταιρειών και τραπεζών… για να τα έχουν για μια δύσκολη στιγμή στα γεράματά τους…
Η άποψη μου σ’ αυτή την οικονομική κατάσταση που βρισκόμαστε είναι ότι θα έπρεπε να ενισχυθεί η πώληση των μεταχειρισμένων και κυρίως των ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΩΝ αυτοκινήτων, (όλων των τύπων) με σημαντική μείωση ή και κατάργηση των τελών αλλά με εφ άπαξ φόρο μεταβίβασης ανάλογα με την εργοστασιακή τιμή, την παλαιότητα, κυβισμό και ρύπους και με ταυτόχρονο διπλασιασμό των τελών για τα άνω των 25.000 ευρώ καινούργιων αυτοκινήτων…
Το αποτέλεσμα θα ήταν να πωληθούν τα καλά μεταχειρισμένα που υπάρχουν άφθονα στις μάντρες και κυρίως τα κατασχεμένα και κυρίως θα είχαμε αντίστοιχη μείωση του εξωτερικού χρέους … και για τα γερμανικά αυτοκίνητα βέβαια …
Αν ήθελε κάποιος να είναι δίκαιος με τα τέλη ταξινόμησης, αυτά θα έπρεπε να είναι ενσωματωμένα στα καύσιμα, αφού η ποσότητα που καταναλώνει το κάθε αυτοκίνητο σχετίζεται με τον κυβισμό και τα χιλιόμετρα που διανύονται …
Συν ένα πράσινο τέλος ανάλογα με τους ρύπους …

Και μην βγούνε οι επαγγελματίες να διαμαρτυρηθούν για αύξηση του κόστους μεταφοράς και τα περί ανταγωνιστικότητας αφού… θα εκπίπτουν ως έξοδο τα αντίστοιχα ποσά από τα καύσιμα αρκεί να παίρνουν αποδείξει ς…
Έτσι ο συνταξιούχος και αυτός που δεν κινεί το αυτοκίνητό του για το παραμικρό επειδή δεν έχει δεν θα πληρώνει το ίδιο μ’ αυτόν που το χρησιμοποιεί ακόμη και για κατούρημα…

Δεν υπάρχουν σχόλια: